gebouw
rots en water rots en water

Rots en Water

In het schooljaar 2023/2024 zijn wij gestart met het geven van lessen in Rots & Water in de groepen 3 t/m 7. Er zijn in totaal 8 groepen aan bod gekomen en in het schooljaar 2024/2025 zullen er nog een aantal groepen de lessen volgen en zullen er een aantal groepen herhaling en verdieping krijgen.

Het programma is bedoeld voor het bevorderen van een positieve ontwikkeling van sociale en emotionele competenties van leerlingen. Tijdens deze lessen doen de kinderen allerlei activiteiten waarbij ze zichzelf en hun lijf beter leren kennen en (aan)voelen. Daarnaast ervaren ze ook hoe ze (beter) in kunnen schatten hoe ze op anderen overkomen. Ze leren zichzelf en elkaar hierin te sturen en te corrigeren. De kinderen zijn dan bezig met zelfreflectie, zelfvertrouwen, zelfbeheersing en emotieregulatie.

De lessen worden klassikaal in een gymzaal gegeven en dragen ook bij aan een betere groepsdynamiek en verschillende onderdelen kunnen ook doorgetrokken worden naar de klassen.

Op de algemene site is uitgebreidere informatie te vinden.

Een deel is geschreven voor het volgen van de cursussen als volwassene en een deel gaat over de inhoud en bedoeling van het Rots & Water zelf.

Nieuwsgierig naar De Klimboom?

De koffie staat voor je klaar!

Plan hier een rondleiding
Plan hier een rondleiding Plan hier een rondleiding