kwasten
Micadogroep Micadogroep

Meer- en hoogbegaafdheid

Extra uitdaging op De Klimboom

In iedere klas zijn er kinderen die op cognitief gebied uitdaging nodig hebben. Deze leerlingen krijgen aangepast aanbod in de groep door het werk te compacten en te verrijken.

De Micadogroep

Sommige kinderen hebben naast het uitdagend aanbod nog extra onderwijsbehoeften, zoals:

- het 'trainen' van de executieve functies

- het leren leren

- samen met andere kinderen aan projecten werken

- peer- to- peer contact.

Deze leerlingen komen één keer per week samen in de Micadogroep. Hier werken we aan projecten vanuit de digitale lesmethode Plusjeklas, trainen we onze breinkrachten (executieve functies) en daarnaast is er ruimte voor filosoferen, debatteren, smartgames/breinkrakers, schaken en stimuleren we het creatief denken.

Ieder jaar wordt er opnieuw gekeken welke leerlingen hiervoor in aanmerking komen. Dit is altijd in samenspraak met leerkracht en ouders.

Nieuwsgierig naar De Klimboom?

De koffie staat voor je klaar!

Plan hier een rondleiding
Plan hier een rondleiding Plan hier een rondleiding